Świat idzie do przodu, a wraz z tym zmienia się również prowadzenie firmy oraz jej promowanie. Choć niegdyś ludzie nie zwracali na nie tak właściwie uwagi, gdyż wszystko odbywało się za pośrednictwem tak zwanej „poczty pantoflowej”, dziś są zmuszeni sięgnąć po nieco inne formy reklamy. U podstaw każdej z nich leży jednak właśnie wspomniana poczta pantoflowa, która jest „wspomagana” poprzez wszelkiej maści gadżety reklamowe. Ulotki czy papierowe wizytówki? Zapomnij! Dziś trzeba iść krok naprzód i stworzyć reklamę, która nie tylko będzie się rzucała w oczy, ale i która będzie towarzyszyć odbiorcy w jego życiu codziennym.
Taki właśnie powinien być gadżet służący do reklamy bezpośredniej – użyteczny. Wszyscy znamy bowiem powód spadającej skuteczności niegdyś najpopularniejszych ulotek – ludzie nie mają czasu zapoznać się z ich treścią, bądź też uważają je za inwazyjne. Inaczej będzie się mieć sytuacja, jeśli dostaną coś, czego praktyczne zastosowanie niemal zmusi ich do zatrzymania tego. Musimy to bezwzględnie wykorzystać przy planowaniu kampanii marketingowej.
Przede wszystkim idźmy z duchem czasu i badajmy rynek pod kątem tego, czego oczekują odbiorcy w naszej konkretnej branży. Jeżeli zatem swoją ofertę kierujemy do wysportowanych osób, podarujmy im bidon czy shaker z naszym logo i sloganem reklamowym. W ten sposób będziemy mieli pewność, że osoby te znajdą zastosowanie dla tego gadżetu, a w dodatku będą z niego korzystały w miejscu z jeszcze większą ilością naszych potencjalnych klientów. Nie dość więc, że zainteresujemy naszą firmą samego obdarowanego, niebezpośrednio wpłyniemy również na jego otoczenie.
Analogicznie sytuacja przedstawia się z każdą inną branżą, a rozwój technologiczny pozwala nam teraz uczynić gadżetem niemal wszystko, na czym można coś wygrawerować, wydrukować czy co można ozdobić naszym unikalnym wzorem. Pamiętajmy – liczy się nieszablonowość, pomysłowość i trafienie w gusta naszych odbiorców. Nie bójmy się eksperymentować, a efekty będą co najmniej zadowalające.